Harry Potter I Kamień Filozoficzny

"Harry Potter i Kamień Filozoficzny" -
autor : Joanne Rowling
Ilustrowanie : Mary GrandPre
Wydawnictwo : Media Rodzina
Tłumaczenie : Andrzej Polkowski

Harry Potter spędza dzieciństwo u swoich krewnych. Pyta ich, dlaczego nie spędza czasu z ojcem i matką. Wujostwo odpowiada mu , że rodzice zginęli w wypadku samochodowym, a on przeżył. W jedenaste urodziny Potter dowiaduje się, iż jest czarodziejem, od Rubeusa Hagrida. Wujek i ciotka zaprzeczają. Hagrid oznajmia chłopcowi, że przeżył on zaklęcie mordercze, a blizne w kształcie błyskawicy miał od faceta, który chciał zabić Harry'ego - rodzice zginęli, a on jedyny w historii przeżył te zaklęcie. Hagrid zabiera młodego do Londynu, gdzie kupuje niezbędne elementy do szkoły Hogwart. Zakupuje wszystkie niezbędne rzeczy, a od sprzedawcy dowiaduje się, iż Harry'ego róźdżka jest spokrewniona z różdżką mordercy jego rodziców - Lorda Voldemorta.
Pierwszego września chłopczyk wyjeżdża do Howartu, z peronu 9 i 3/4. Poznaje Ronalda Weasleya i Hermionę Granger. Przyjeżdża do Hogwartu. Poznaje także niemiłe osoby - Severusa Snape'a naucza eliksirów w szkole, oraz Draco Malfoya. Dyrektor placówki oznajmia iż na wstęp do Zakazanego Lasu jest zakazany oraz na trzecie piętro. Po jakimś czasie Potter razem z przyjaciółmi odkrywa iż na trzecim piętrze jest ukryty Kamień Filozoficzny, który wykraść chce Snape , dla Voldemorta, by ten odrodził się i odzyskał moc, którą stracił przez Harry'ego Pottera. Jednak czy podejrzenie jest prawdziwe? Radzę przeczytać , by dowiedzieć się co daje Kamień Filozoficzny.

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License